Wat is Cloud PBX?

Een  telefooncentrale (vaak afgekort tot "PBX") is een intelligente machine die een aantal buitenlijnen in verbinding stelt met een aantal interne telefoontoestellen. De centrale regelt het telefonieverkeer van en naar de verschillende toestellen.

Daarnaast kan deze centrale een aantal geavanceerde functies bieden zoals:

  • een telefoongesprek op wacht plaatsen,  vergezeld van wachtmuziek
  • telefoongesprekken doorschakelen tussen interne telefoontoestellen
  • voicemail-systeem dat in werking treedt in bepaalde situaties

Een cloud telefooncentrale

Een cloud telefooncentrale (of online of hosted telefooncentrale) is een virtuele telefooncentrale, software dus, die zich ergens op krachtige servers op het internet bevindt.

Waarom kiezen voor een telefooncentrale in de cloud?

Kiezen voor een cloud telefooncentrale biedt tal van voordelen!

  • infrastructuur: U heeft geen ruimte nodig om een fysiek logge doos te plaatsen in het bedrijf. Het enige wat nodig is, is een internetverbinding.
  • Schaalbaarheid: De online telefooncentrale groeit gemakkelijk mee met uw onderneming. Extra telefoonnummers, kanalen, accounts voor IP-phones, ... zijn met een muisklik beschikbaar.
  • Kostenplaatje: Geen dure investeringen meer in een logge doos! U betaalt gewoon maandelijks de dienst die u afneemt, nl. de online telefooncentrale.
  • Beheer: U kan de telefooncentrale zelf beheren en configureren via een gebruiksvriendelijke website. Uw telefoonnummer, telefoontoestellen en andere instellingen beheert u zelf op 1 centrale plaats.
  • Evolutie: VoipCenter is constant in beweging. Er worden bijna maandelijks nieuwe functionaliteiten toegevoegd. Feedback van klanten wordt steeds ter harte genomen en zo garanderen wij een dynamisch geheel.