Wat heb je nodig ?

Om gebruik te maken van de VoipCenter Cloud PBX software heeft u niks speciaals nodig.

Hieronder een overzicht van de elementaire 'benodigdheden':

VoIP-telefoontoestellen

Dit zijn telefoontoestellen die beschikken over een netwerkaansluiting waardoor we deze toestellen kunnen inpluggen op het computernetwerk van het bedrijf, net zoals we een computer of laptop met een netwerkkabel aansluiten.

Opmerking: u kan ook een SIP-softphone op uw PC of smartphone gebruiken. Vanuit VoipCenter raden we aan gebruik te maken van vaste IP-telefoontoestellen omwille van kwaliteit, stabiliteit en functionaliteit.

Internetverbinding

Het netwerk dat we gebruiken is hetzelfde netwerk waarmee we onze computers, laptops,... in staat stellen met elkaar te verbinden: het computernetwerk.

Om onze VoIP-telefoontoestellen in verbinding te brengen met de VoipCenter PBX-software in de cloud (op het internet) is een internetverbinding nodig. Via deze internetverbinding gaat een VoIP-telefoontoestel zich aanmelden bij de VoipCenter Cloud PBX telefooncentrale.

SIP Provider

Als laatste is er ook een Internet Telephony Service Provider (ITSP) nodig die de VoipCenter telefooncentrale verbindt met de andere types netwerken zoals het GSM-netwerk of de analoge telecomproviders.
Een ITSP (of SIP provider) verbindt al deze netwerken zodat communicatie van en naar andere netwerken mogelijk wordt.
VoipCenter verbindt zijn telefooncentrale-software via deze SIP providers met de rest van de wereld.