Hoe werkt het?

De VoipCenter Cloud PBX telefooncentrale software is opgebouwd uit modules. Elke module brengt extra functionaliteit voor een professionele telefonie-omgeving op maat van uw bedrijf.

Er zijn een aantal standaard begrippen die zorgen voor een werkende telefooncentrale:

SIP-account

Een SIP-account is de combinatie van een gebruikersnaam en paswoord waarmee een User Agent (een VoIP-telefoontoestel, softphone applicatie, VoIP-gateway) zich kan aanmelden bij de VoipCenter cloud telefooncentrale.

Door zich aan te melden weet de telefooncentrale waar deze SIP-account bereikbaar is, zodat een inkomend telefoongesprek naar deze SIP-account kan gestuurd worden, ongeacht waar die zich bevindt! Een VoIP-telefoontoestel communiceert dus via deze SIP-account met de online telefooncentrale. Per telefoontoestel, softphone, ...heeft u een SIP-account nodig.

Telefoonnummer

Aan uw VoipCenter cloud telefooncentrale kan je 1 of meerdere nationale en/of internationale oproepnummers hechten. Dit betekent dat een oproep op één van deze oproepnummers wordt opgevangen door uw online telefooncentrale en u bepaalt wat er met deze oproep gebeurt. Zo kan u bijvoorbeeld de oproep laten doorsturen naar 1 telefoontoestel of een groep telefoontoestellen.
Via de VoipCenter webinterface beheeft u deze instellingen volledig zelf.

U kan eveneens bepalen welk telefoonnummer wordt meegestuurd met een uitgaande oproep. Uw correspondent ziet dit nummer dan verschijnen op zijn display.

Call Routing

Via het onderdeel routering kan u aan de Cloud PBX software vertellen wat deze moet aanvangen met de inkomende oproepen op uw telefoonnummers. Dit is het hart van de software.