Functionaliteiten
Voicemail-to-email

Voicemail-to-email

Laat uw voicemailberichten als geluidsbestand naar uw mailadres sturen. Snel en eenvoudig!

Busy Lamp Fields (BLF)

Busy Lamp Fields (BLF)

Monitor de status van uw collega's via lampjes op uw telefoontoestel. Deze knoppen kunnen verschillende kleuren aannemen (groen = vrij, rood = bezet, rood pinken = rinkelen). U kunt de oproep gemakkelijk overnemen via een druk op de knop. Wanneer de knop groen is, dient deze tevens als speeddial naar uw collega.

Eigen Voice Prompts en wachtmuziek

Eigen Voice Prompts en wachtmuziek

Personaliseer uw telefooncentrale door eigen gemaakte voiceprompts (bijvoorbeeld een boodschap aan de beller tijdens een sluitingsdag) en zelf samengestelde wachtmuziek toe te voegen aan uw telefooncentrale.

Tijdfilters

Tijdfilters

Bepaal kantooruren, feestdagen en vakantieperiodes. Inkomende oproepen kunnen anders behandeld worden naargelang de tijdsfilter die actief is. Zo kunt u bijvoorbeeld een voiceprompt laten afspelen tijdens een feestdag en al dan niet een voicemailbericht laten inspreken.

Call Routing

Call Routing

Bepaal zelf wat met een inkomende oproep moet gebeuren. Wilt u de beller verwelkomen met een voiceprompt (bijvoorbeeld een 'welkomstboodschap') of wilt u liever werken met een virtuele telefoniste (IVR) of call queues? Meerdere stappen zijn mogelijk, indien een oproep via de eerste stap niet wordt beantwoord, gaat de telefooncentrale zelf over naar de tweede stap. Deze routes zijn zelf te beheren via een gebruiksvriendelijke web-interface zodat u deze ten alle tijde kunt aanpassen naar uw wensen.

Message Waiting Indicator (MWI)

Message Waiting Indicator (MWI)

Monitor 1 of meerdere voicemailboxen via een knop op uw VoIP-telefoontoestel. Van zodra u een voicemailbericht heeft, brandt deze knop of krijgt u een melding op het display van uw telefoontoestel. Afhankelijk van het type telefoontoestel kunt u eveneens het bericht beluisteren via een druk op de knop.

Distinctive Ringtone

Distinctive Ringtone

Maak een auditief onderscheid tussen externe of interne inkomende oproepen, of bepaal per oproepnummer een aparte ringtone.

Function Indicator

Function Indicator

'Function Indicator' wijst op de knoppen van uw VoIP-telefoontoestel dat u kunt instellen om te switchen tussen instellingen op uw telefooncentrale. Zo kunt u bijvoorbeeld switchen tussen de routes 'naar vast toestel' en 'naar gsm' telkens wanneer u op de baan gaat of terugkomt. De knop toont via Rood/groen welke route actief is. Bij Advanced Function Indicators is het mogelijk om meerdere instellingen te wijzigen, zoals kantooruren, medewerkers toevoegen/verwijderen aan call queues.

Secure Calling (SIP-TLS & sRTP)

Secure Calling (SIP-TLS & sRTP)

Versleutel de signalisatie en audio van gesprekken. Met Secure SIP kan men niet achterhalen naar welk telefoonnummer gebeld wordt en met Secure RTP kan men ook niet achterhalen wat gezegd werd tijdens de oproep.

Verkorte nummers

Verkorte nummers

Maak verkorte nummers aan voor externe nummers dat u vaak gebruikt. Op deze manier hoeft u niet steeds het integrale telefoonnummer in te tikken. Verkorte nummers worden ook gebruikt om externe nummers aan een mixed belgroep toe te voegen.

Mixed Belgroepen

Mixed Belgroepen

Mixed belgroepen of gemengde belgroepen bestaan uit zowel interne als externe nummers. Een oproep kan in één beweging naar de volledige belgroep gestuurd worden zodat alle telefoontoestellen samen rinkelen. In een mixed belgroep kunnen dus ook gsm-nummers opgenomen worden voor personen die zich vaak op de baan begeven.

Prefix Configuration

Prefix Configuration

U kunt een prefix aanmaken (dit is een korte code dat verwijst naar één van uw oproepnummers) waarmee u de telefooncentrale kunt dwingen om bijvoorbeeld uit te bellen met een bepaald oproepnummer of om alle oproepen op een bepaald nummer onmiddellijk door te sturen naar een extern nummer.

Interactive Voice Response (IVR-keuzemenu)

Interactive Voice Response (IVR-keuzemenu)

Deze virtuele telefoniste zorgt ervoor dat uw bellers meteen met de juiste dienst worden verbonden. Druk 1 voor ... , druk 2 voor ... , druk 3 voor  ... kent iedereen. Maar het is ook mogelijk om bestaande klanten hun klantennummer te laten intikken of een meercijferige code te laten intikken om doorverbonden te worden met een vaste werknemer.

Call Parking

Call Parking

Parkeer een oproep gedurende een korte tijd. Ligt een dossier in een andere bureau? Geen probleem, parkeer de oproep, ga naar de andere locatie en neem daar het gesprek terug op.

Text@Display

Text@Display

Bepaal welke extra informatie op het scherm van uw telefoontoestel verschijnt. Bijvoorbeeld de code zoals ingetikt door de beller in het IVR menu, ideaal wanneer u vraagt naar taalkeuze of klantennummer laat intikken.

Call Queues

Call Queues

Plaats inkomende oproepen in een virtuele wachtrij waar ze tevens vergezeld worden van wachtmuziek. Laat één of meerdere medewerkers de oproepen volgens het 'first in-first out'-principe de oproepen behandelen. U krijgt de mogelijkheid om de beller periodiek een boodschap mee te geven zoals hun plaats in de wachtrij.

Call Recording

Call Recording

Neem gesprekken op om later als een geluidsbestand te bewaren en af te spelen. Gesprekken opnemen kan via een toetsencombinatie of bepaal in de pbx van welke medewerkers steeds alle oproepen opgenomen moeten worden.

Call Conferencing

Call Conferencing

Voer een conferentiegesprek met 2 of meerdere personen.

Automated Call Direction (ACD)

Automated Call Direction (ACD)

Via Automated Call Direction of ACD kunt u een inkomende oproep behandelen op basis van het telefoonnummer. Dit betekent dat de telefooncentrale het telefoonnummer herkent en de oproep anders zal behandelen in vergelijking met een normale oproep, bijvoorbeeld meteen doorsturen naar een specifieke medewerker. Bijvoorbeeld: Supportmedewerkers op de baan die een probleem ervaren, willen niet eerst via het onthaal inbellen om bij een tweedelijns medewerker terecht te komen. Zij willen meteen terechtkomen bij de tweedelijns hulp om ondersteuning te krijgen.

Direct Inward System Access (DISA) & Callback

Direct Inward System Access (DISA) & Callback

Direct Inward System Access

Bel in op uw online telefooncentrale vanaf een extern nummer en krijg een kiestoon te horen. U kunt ieder extern of intern oproepnummer intikken en uitbellen met het oproepnummer van uw bedrijf.

Callback

Callback heeft een gelijkaardige functie als DISA, maar hier wordt u teruggebeld vanaf uw telefooncentrale en krijgt u een kiestoon te horen.

Hot Desking

Hot Desking

De module Hot Desking stelt u in staat om een telefoontoestel met meerdere medewerkers te delen, maar toch werkt elke medewerker met zijn eigen instellingen. Ideaal voor bedrijven waar medewerkers vaak wisselen van locatie.
Hot Desking maakt gebruik van Phone Provisioning om de instellingen op het telefoontoestel in te laden.

Call Intrusion

Call Intrusion

Via Call Intrusion kunt u met uw VoIP-telefoontoestel meeluisteren met een gesprek dat een andere medewerker voert op zijn VoIP-telefoontoestel. Bovendien kunt u via de Fluistermodus iets zeggen tegen uw medewerker zonder dat de beller het hoort.

Call Intrusion wordt vaak gebruikt in Call Centers en is ideaal voor trainingsituaties.

Least cost routing (LCR)

Least cost routing (LCR)

LCR is de techniek om uitgaande gesprekken te laten verlopen via een SIP-provider die hiervoor de minste gesprekskost zal aanrekenen.

U kan in deze module zelf bepalen via welke SIP-provider een uitgaande oproep moet gaan op basis van de bestemming.

Softphones

Softphones

U kunt de VoipCenter telefooncentrale software combineren met een softphone naar keuze (bijvoorbeeld Zoiper, SJphone, X-lite, ...).

Follow-Me

Follow-Me

U kan een Follow-Me account aanmaken waaraan verschillende 'devices' zijn gehecht (VoIP-telefoontoestel, GSM, Softphone, Voicemailbox). Deze 'devices' zijn endpoints waarop u bereikbaar bent. Naargelang de gekozen procedure worden uw verschillende 'devices' gecontacteerd in een poging u te bereiken.